Søk

close search

Marie – fra bukse 3XL til M på 1 år!

Dette skjørtet var for lite høsten 2016 – nå i juni 2017 er det plutselig blitt veldig stort.

Min overvekt kom sakte krypende på – over mange år og tre barnefødsler. I slutten av 20-årene ble jeg påkjørt i høy hastighet, og skadene jeg fikk har gjort at jeg ikke har kunnet trene og bevege meg slik jeg gjorde tidligere. Jeg har også slitt mye med knærne mine på grunn av idrettskader og slitasje, og i perioder har jeg måttet bruke krykker. Jeg har gjennomgått flere kneoperasjoner, og nærmet meg raskt grensen for å måtte få kneproteser.

Jeg hadde derfor delvis slått meg til ro med at overvekt var noe jeg måtte «leve med».

Jeg hadde ikke hørt om Eurodiet tidligere, men ble spurt av en kollega som skulle begynne om jeg også ville bli med. Hun visste at jeg har prøvd flere ulike opplegg for å gå ned i vekt, men at jeg ved hver anledning hadde lagt på meg igjen det jeg har klart å gå ned.

Etter at jeg startet i oppfølging hos Anna hos Dr. Lindbergs klinikk og kom igang med Eurodiet-opplegget har jeg kunnet være mye mer i bevegelse. Jeg har ikke måttet bruke krykkene en eneste gang 🙂 Jeg har alltid likt å gå turer og sykle, og nå kan jeg være i aktivitet flere dager i strekk uten å måtte ta en hviledag av hensyn til hevelser og smerte i ledd og knær. Etter mange år uten sykling kjøpte jeg meg ny sykkel i vår og jeg og mannen min har vært ute på lange, deilige turer – det er helt supert!


Dette bildet er tatt i mai 2016 – 101 kg

For meg var det veldig overraskende at en kostomlegging alene (uten noen særlig trening), kunne resultere i så stort vekttap!

Eurodiet har vært lett å følge gjennom de ulike fasene, og jeg har alltid visst hva jeg skulle spise.Og fordi vektøkningen gikk så raskt i starten var det ikke vanskelig å holde motivasjonen oppe. De to første månedene gikk jeg ned over 11 kg!

Produktene er gode og veldig rik på proteiner, sammen med ubegrensede mengder av mange ulike grønnsaker  blir det rikelig med mat og jeg har ikke følt meg sulten særlig ofte. Middagstallerken min er ofte så full at jeg nesten ikke klarer å spise opp! Jeg har brukt gode krydder, oljer, hvitløk, chili og urter og å smaksette maten.  Vi er en stor familie og har laget masse god mat sammen med rene varer som fisk, kjøtt og kylling etter at jeg var ferdig med første fase.
Det er også veldig fint at noen av produktene fungerer som snacks/ dessert, slik at jeg har hatt noe å spise på lørdagskvelden, på cafebesøk og på festligheter – uten å bryte dietten.

Det har vært en meget positiv prosess, og jeg har gradvis lagt om mine matvaner.

Oppfølgingen fra Anna har vært helt uvurderlige, og jeg har hatt en vektminsking hver eneste gang jeg har vært hos henne i løpet av de 10 månedene jeg har fulgt opplegget. Hun har gitt meg god inspirasjon, og gode tips om hvordan jeg skal takle høytider, reiser og jobbarrangement.

Nå er jeg over på stabiliseringskost og går fortsatt ned litt hver måned. Jeg spiser ganske likt som før men baker et lettvint «Eurodiet-brød», og velger andre typer pålegg, yoghurter og müsliblandinger enn jeg gjorde tidligere. Grønnsaker, frukt og bær har erstattet matvarer med mel og sukker.

En hyggelig bieffekt er at min mann, som en effekt av kostomleggingen i familien, har gått ned 7 kg – uten å gjøre noe som helst, som han sier 🙂

OBS! Det ble i august -18 laget en flott sak  i Allers om Marie og hennes «reise» mot bedre helse. Les saken her : Maries historie i Allers


Dette bildet er tatt i juni 2017 – 74 kg

MENY