Vilkår og betingelser
1. Firma
Fedon.no er levert av Fedon Helse AS, organisasjonsnummer 983 058 434. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontaktinformasjon: Fedon Helse AS
Telefonnummer: 22 92 60 00
E-postadresse: post@fedon.no
Juridisk adresse: c/o Fedon Lindberg, Bygdøy allé 51B, 0265 OSLO
2. Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. Den oppgitte prisen for varen og tjenesten er den totale prisen kjøper skal betale inkludert alle avgifter, men unntak av frakt.
3. Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.
3.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og villkor for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.
På walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.
3.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Walley kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt kundeservice via e-post på: hello@walley.no eller via telefon 22 41 14 55, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00, lørdag kl. 10.00 – 16.00 og søndag kl. 10.00 – 15.00.
4. Frakt og levering
Frakt belastes med kr 99,- per ordre. Kjøp fra kr. 990,- sendes fraktfritt.
Varer som bestilles innen kl. 12.00 pakkes og sendes samme dag. Leveringstiden er 2-3 virkedager. Varene sendes med Post Nord og hentes på ditt lokale postkontor/post i butikk. Merk at i førjulstiden kan forsendelser ta lengre tid.
Vi sender kun til Norge, med unntak av Svalbard. Vi sender ikke til Skandinavia eller andre land.
4.1 Skadede varer og reklamasjonsrett
Hvis det foreligger en mangel eller skade ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.
Skulle du være uheldig og motta varer som er skadet i transporten, vil disse bli erstattet. Ta kontakt med oss på e-post: post@fedon.no og send oss et digitalt bilde av de ødelagte varene. Vi sender deg nye varer så snart vi har mottatt bildet. Er du i tvil om hvordan du skal håndtere returen kan du kontakte oss pr. e-post eller telefon 22 92 60 00.
5. Angre-/Returrett
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra dagen etter at varen(e) mottas. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Melding skal skje på e-post til post@fedon.no
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.
Ved ønske om retur, ring oss først på telefon 22 92 60 00, så vi kan legge til rette for mottak og avtale tilbakebetaling. Merk pakken «Fedon Helse retur» og send til: Aditro Logistics, Hauganveien 293, 3178 Våle. Tilbakebetaling skjer ved bekreftet mottak av uskadet vare i retur til vårt lager.
Det er ingen returrett på produkter hvor emballasje er åpnet eller på annen måte er tatt i bruk.
Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.
6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele din personlige informasjon til tredjepart.
7. Kontakt & Support
Kontakt og support: post@fedon.no
8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.
9. Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen.
9.1 Endring av kontrakt
Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.
10. Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på: post@fedon.no.
11. Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.